adidas のサイクルウェアは実は Mavic だったんだ

MAVIC

Mavic のニュースリリースによると、来年から Mavic ブランドのサイクリング シューズ、ウェア、アクセサリが誕生するそうです。
知っている人はみんな知っているようなのですが、私は「実は adidas のサイクリング ウェアは Mavic が開発・製造・販売を行っていた」ということを最近まで知りませんでした。サイズが合わないので私自身 adidas のウェアは持っていないけど、それなりに人気はあったんじゃないかな。以下抜粋。

Mavic has been responsible for all aspects of the adidas cycling softgoods products for the last five years (design, development, production, sales and marketing).
Mavic will continue to provide the same level of service to our retail partners which are currently selling adidas cycling products through the Fall/Winter 2008 season.
In order to focus on the Mavic brand, the decision has been made to not renew the licensing agreement with adidas beyond December 2008.

ブランド力で言えばもちろん adidas の方が圧倒的に上だろうけど、自転車の世界では Mavic の知名度もすごく高いので、売り上げが激減するようなことはないと思う。
Shimano の Pearl Izumi 買収の件といい、サイクリング ウェア業界が賑やかになってくるかも。多分ならないと思うけど...